Karl
Dołączył: 26 Paź 2009 Posty: 2397 Skąd: Hochland
|
Wysłany: Wto Lis 03, 2009 14:14 Temat postu: Religia |
|
|
Wierzenia mieszkańców Starego Świata są niezwykle bogate. Wiara jest bardzo ważna, zwłaszcza dla stanów najuboższych. Wielokrotnie słychać wzywania imion boskich, oraz ich pomocy... zwłaszcza w trudnych czasach. Panteon Imperialny zamieszkuje wielu Bogów, którym mieszkańcy oddają cześć w różnym stopniu - zależnie od stanu, profesji, czy miejsca zamieszkania.
BOGOWIE IMPERIUM
Mannan
Bóg mórz, patron żeglarzy i rybaków.
Przedstawiany rysunkiem fali, pięcioszpikulcowej korony, trójzębu lub albatrosa.
Morr
Bóg śmierci i snu. Patron wieszczy i przepowiedni.
Jego symbolami są: czarna róża i kruk.
Myrmidia
Bogini wojny. Patronka najemników, strategów i szermierzy.
Symbolizuje ją włócznia, osłonięta tarczą.
Ranald
Bóg szczęścia, złodziei, gier hazardowych i najbiedniejszych mieszkańców Imperium.
Symbolami Ranalda jest litera "X" oraz skrzyżowane palce.
Shallya
Bogini miłosierdzia i szczęśliwych narodzin.
Ulubiony kult ubogich. Kapłani Shallyi prowadzą akcje charytatywne, leczą chorych i opiekują się obłąkanymi i kalekami. Symbolizuje ją biała gołębica, lub serce broczące krwią.
Sigmar Młotodzierżca
Najważniejszy Bóg Imperium i jego patron.
Pierwszy Imperator i stwórca potęgi tej krainy. Wstąpił do niebios i zasiada z Bogami.
Jego symbole to kometa z dwoma ogonami, oraz młot bojowy.
Taal i Rhya
Pan Natury i Matka Ziemia. Patroni myśliwych, pasterzy i rolników.
Głównie wyznawani w Talabeklandzie.
Symbole to: jelenie rogi (Taal), snopek (Rhya)
Ulryk
Bóg wilków, zimy i bitewnego szału.
Pierwotna religia ludów zamieszkujących Imperium. Sam Sigmar Młotodzierżca wierzył w Ulryka. Teraz wyznawana głównie w północnych prowincjach gdzie znajduje się główna świątynia (Middenheim). Od wieków trwa spór pomiędzy wyznawcami Ulryka, a Sigmara.
Symbol - wilk.
Verena
Bogini sprawiedliwości i nauki.
Główni wyznawcy to uczeni, prawnicy i im podobni. Kapłani pełnią funkcję sędziów.
Symbole: sowa, waga.
BOGOWIE INNYCH RAS
Elfowie
Nie mają ściśle określonych kultów, ani świątyń i kapłanów. Główni Bogowie to:
Asuryan - Bóg Ojciec
Isha - Bogini Matka
Kurnous Łowca- Bóg natury
Hoeth - Bóg wiedzy i mądrości (pośrednio magii)
Vaul - Boski Kowal
Dziewica Lileath - Bogini snów i przyszłości
Starucha Morai-heg - Bogini przeznaczenia
Mathlan - Bóg Morza
Krasnoludowie
Grungi - Bóg Gurnictwa i Rzemiosła
Grimir Nieustraszony - Bóg Wojownik
Valaya - Ukochana Bogini Krasnoludów, patronka jedności klanów.
Niziołki
Nie wiele wiadomo o kultach niziołków. Głównie są związane z cyklicznością natury, spokojem i ogniskiem domowym.
ZAKAZANI BOGOWIE
Wyznawanie niektórych bóstw (by nie bluźnić z małej litery) jest w Imperium zakazane. Nie raz za sam symbol danej wiary najlepszym co może cię spotkać jest śmierć... Łowcy czarownic, zakony rycerskie, kolegia magii, władze świeckie - wszyscy polują i tępią zakazane kulty...
Za oddawanie czci bogom Chaosu można bardzo wiele od nich zyskać... pytanie brzmi: Jaką ceną?...
Bogowie Chaosu
Khorne - Krwawy bóg, pan czaszek, władca bitwy.
Nurgle - Władca zarazy, wielki niszczyciel, pan plagi.
Slaanesh - Pan rozkoszy, plugawiec zmysłów.
Tzeentch - Ten, który zmienia drogi, pan fortuny, wielki spiskowiec, władca losu.
POZA IMPERIUM
W Kislevie wyznaje się głównie kislewski odpowiednik Ulryka - Pan Niedżwiedź
W Estalii oddaje się cześć Myrmidii.
A w Bretonii Pani Jeziora. _________________ Postaraj się nie myśleć o uderzeniu toporem... prezes "Związku Obrony Praw Khazadów"
Prędzej stracimy życie niż odwagę.
Krasnoludzkie komando nie umiera, wraca do piekła, by się przegrupować.
Who dares wins.
Karl Jorgenson
Zabici: Minotaur, Zwierzoczłek, Maruder x3 (w tym jednego nawet żałuję), Oszalały krasnolud, kultysta Nurgla.
Max. obraż.: 26 |
|