Forum Warhammer PBF Strona Główna Warhammer PBF
Fabularna gra wyobraźni osadzona w realiach Starego Świata
 
RejestracjaRejestracja
POMOCPOMOC FAQFAQ SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 
Liber Chaoticum

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Warhammer PBF Strona Główna -> Biblioteka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Baird



Dołączył: 24 Mar 2013
Posty: 34
Skąd: 3-miasto/IE

PostWysłany: Pon Kwi 22, 2013 08:58    Temat postu: Liber Chaoticum Odpowiedz z cytatem

Imię: Tzeentch (fon. Change) Pan Zmian

Charakterytsyka: Tzeentch jest bogiem zmiany, niestałości oraz ojcem wszelkiej magii oraz mutacji. Nigdy nie pozostaje w jednej formie dlatego też trudno go opisać, mówi się że ma wiele twarzy a każda z nich wypowiada jego słowa w innym znaczeniu.


Domena Chaosu: W wymiarze chaosu Tzeentch posiada bibliotekę w której jest zapisana wszelka informacja, plotka oraz ciekawostka której Zmieniacz mógł by użyć w swoich planach. Wszystkie te informacje są zapisywane przez Niebieskich Skrybów krwią Tzeentcha, tak więc od razu jest on w posiadaniu tych że informacji. Labirynt Tzeentcha jest jedną z lokacji w domenie chaosu, i tak jak sam bóg, jest on zmienny i zwykły śmiertelnik, oczywiście jakby przeżył tam dość długo, nigdy by nie odnalazł w nim drogi, dodatkowym utrudnieniem jest to że kryształowy labirynt nie tylko odbija światło, to jeszcze nadzieje, lęki, żądze oraz pragnienia. W sercu labiryntu znajduje się Niemożliwa Twierdza, jest to miejsce tak niemożliwe i niewiarygodne, że nawet demony nie są w stanie pojąć pokręconego horroru Niemożliwej Twierdzy, jedynie Pan Zmian jest w stanie przechadzać się po jej korytarzach bez uszczerbku na fizyce i psychice.


Symbol:

Innym symbolem Tzeentcha jest kruk.

Święta Liczba: 9

Atrybuty: Atrybutami Tzeentcha są Ogień oraz Magia

Wyznawcy: Najczęstszymi wyznawcami Tzeentcha są ludzie, istoty pragnące władzy oraz nieograniczonej potęgi. Wyznawcy Tzeentcha zostają obdarzeni przez swego boga niesamowitą mocą magiczną oraz bardzo często nieśmiertelnością. Wyróżnia się następujące rasy wyznawców:
* Tzaangory - Bestie wyznające Tzeentcha
* Kultystów - Ludzi z Imperium pragnących zdobyć status za pomocą rytuałów
* Wojownicy - Najczęściej ludzie z północy walczący z kruczym znamieniem przeciw niewiernym z południa.

Wrogowie: Wrogami Tzeentch jest dwóch bogów
- Nurgle, walka między nimi polega na konflikcie egzystencjalnym, jeden daje śmierć, drugi nieśmiertelność
- Khorne, walka między nimi polega na konflikcie między magią a mieczem, jeden woli walczyć, drugi za to snuć plany.

Demony: Czym był by bóg bez swoich eterycznych sług. Tzeentch ma najbardziej pokręconych i zmyślnych sługusów w całym wymiarze chaosu.
Pomniejsze Demony
- Horrory, najprostsze i najcześciej spotykane demony Tzeentcha

- Płomieniarze, pokręcone istoty które zbudowane są z poskręcanych płomieni

- Krzykacze, latające płaszczki, wyposażone w ostre zęby

Wieksze Demony
- Kairos the Fateweaver, dwugłowy mag Tzeentcha który jako jedyny zwiedził studnie wieczności, jego jedna głowa widzi przyszłość a druga przeszłość, żadna jednak nie widzi teraźniejszości.

- Lord of Changes, potężny czarodziej, najbardziej znany demon Tzeentcha





Imię: Nurgle, Pan Rozkładu

Nurgle jest Panem Much, bogiem gnicia, chorób i korupcji. Czerpie swą siłę z ludzkiego strachu przed chorobami. Wyglądem Nurgle przypomina rozdętego, spuchniętego, trędowatego, gnijącego humanoida. Jego zniszczone chorobą ciało pokrywają czyraki i ropiejące wrzody. Poprzez dziury w przegniłej skórze wylatują przegniłe wnętrzności, robactwo i demony. Na głowie znajduje się para dużych rogów i wiele mniejszych. Na gnijącym, przypominającym żabi języku znajdują się oczy i paszcze. Nurgle wykorzystuje ludzką słabość i nieszczęście, obdarzając swe sługi chorobami i mutacjami, które deprawują ich aż zaczynają przypominać swego boga. Pan Korupcji obdarza niektórych swych poddanych zdolnością posługiwania się swą magią – przepełnioną chorobą i ohydą jak sam bóg.

Charakter: chaotyczny.

Symbol
Symbolem Nurgle’a są trzy strzały, będące połączeniem strzał wchodzących w skład gwiazdy chaosu (patrz Chaos) i rogów oraz języka Nurgle’a.

Zasięg kultu
Kult Nurgle’a zakazany jest w całym Starym Świecie, jednak jego świątynie zbudowane przesz wyznawców ukryte są w piwnicach, jaskiniach, podziemiach lub kanałach. Pan Zarazy jest też czczony na Pustkowiach Chaosu. Nurgle jest też czczony przez niektórych Skavenów.

Świątynie
Świątynie znajdują się przeważnie w wilgotnych i brudnych miejscach, do których żaden człowiek o zdrowym rozsądku nie zapuściłby się. W każdej świątyni znajduje się ołtarz na którym znajduje się posąg Nurgle’a. Świątynie udekorowane są porozwieszanymi na ścianach gnijącymi zwłokami lub innymi obrzydliwościami.

Przyjaciele i wrogowie
Odwiecznym wrogiem i rywalem Nurgle’a jest Tzeentch. Ci dwaj czerpią swą moc z zupełnie różnych źródeł – Tzeentch z fortuny i nadziei, a Nurgle z rozpaczy i bezradności ludzkiej, co jest przyczyną ich konfliktów. Pozostałych braci – Khorne’a i Slaanesha Pan Zarazy także nie darzy sympatią, ale stosunki między nimi nie są tak napięte.

Dni świąt
Każdy kult obchodzi inne święta, ale zwykle są to rocznice sławnych epidemii.

Wymagania kultu
Kultyści muszą być ludźmi lub skavenami.

Przykazania
Wyznawcy Nurgle’a muszą:

Siać wszędzie chorobę i strach.
Spowodować jak największe spustoszenia zanim umrą.
Nie przestrzegać zasad higieny (chyba, że grozi to wykryciem kultu).
Dążyć do stania się takim jak ich pan (chodzi o wygląd).

Używane czary
Magowie Nurgle’a mogą używać magii prostej i magii Nurgle’a.

Umiejętności
Umiejętności są podane w opisach odpowiednich profesji (patrz Wyznawcy Nurgle’a).

Próby
Próbami na jakie Nurgle może wystawić wyznawców mogą być:

Zarażenie się jakąś bardzo niebezpieczną chorobą.
Rozsianie choroby.
Zaufanie Nugle’owi i wypełnienie jakiegoś bardzo niebezpiecznego rozkazu, przed którego skutkiem uchroni go Nurgle.

Błogosławieństwa
Pan Chorób może nagrodzić wiernych wyznawców mutacją, tymczasowo zwiększając ich odporność na choroby, lub czyniąc ich całkowicie odpornymi na choroby (oczywiście na jakiś czas). Może też zwiększyć ich żywotność lub obdarzyć go Nurglingiem (patrz Demony Nurgle’a )ktory będzie im służyć. Może też obdarzyć ich Wierzchowcem Plagi (patrz Demony Nurgle’a).

Gniew Nurgle’a
Ci, którzy narazili się na gniew Pana Much mogą:

Zostać rzuceni Nurglingom na pożarcie.
Wyleczeni z wszystkich swych chorób (najgorsza kara dla wyznawcy Nurgle’a).
Zostać obdarzeni niekorzystnymi mutacjami (z Mutantów i Pomiotów Chaosu).
Zostać oślepieni.
Spotkać niezbyt przyjaźnie nastawionego demona Nurgle’a.
Stracić moce magiczne (jeśli są magami).

(http://gexe.pl/warhammer-fantasy-role-play/art/704,Nurgle-Pan-Rozkladu)



Work in Progress :D
_________________
Dawno temu toczylem wojne z Kharneth'em, scigalem zdradzieckiego sluge Slaaneth'a a nawet wojowalem ze slugami pana rozkladu. Wszystko to dla Tchar'a, lecz ten mnie zdradzil i za zdrade swa zaplaci, jako ze moj nowy pan zdradzil mi sekret, sekret jak zabic boga. Opuszczony przez Chaos, sprzymierzylem sie z renegatem. Hail Malal.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Nazwa Skype
Reklama






Wysłany: Pon Kwi 22, 2013 08:58    Temat postu:

Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Warhammer PBF Strona Główna -> Biblioteka Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Warhammer PBF  

To forum działa w systemie phorum.pl
Masz pomysł na forum? Załóż forum za darmo!
Forum narusza regulamin? Powiadom nas o tym!
Powered by Active24, phpBB © phpBB Group
Charcoal Theme by Zarron Media