Baird
Do³±czy³: 24 Mar 2013 Posty: 34 Sk±d: 3-miasto/IE
|
Wys³any: Pon Kwi 22, 2013 08:17 Temat postu: Magiczne Kamienie Mocy |
|
|
Otó¿ kamienie maj± ró¿ne jako¶ci, od s³abej przez dobr± a¿ po najlepsz± (tak jak broñ), i podobnie jak w przypadku wykonania broni, im lepszy kamieñ tym ma lepsze w³a¶ciwo¶ci.
Teraz co do w³a¶ciwo¶ci, u¿ywam tych kamieni jak akumulatorów na magiê, które mo¿na za³adowaæ, jak i w potrzebnym momencie roz³adowaæ.
Przypu¶æmy ¿e warto¶æ Magii czarodzieja to 100 %, dla ucznia czarodzieja 100% to 1 PM dla Arcymaga jest nimi 10 PM. Teraz jak wiadomo w walce dane zaklêcie wymaga okre¶lonego poziomu mocy, a ten uzyskuje siê poprzez wyrzucenie liczby oczek równej lub wiêkszej danego poziomu mocy na tylu ko¶ciach ile wynosi warto¶æ naszej cechy magii (mo¿na mniej).
Dla przyk³adu:
Swen jest wêdrownym czarodziejem, walcz±c z bandytami Swen chce rzuciæ zaklêcie B³yskawica, wymaga ono 10 poziomu mocy, Swen ma 3 PM (punkty Magii), postanawia rzuciæ 2 ko¶æmi (2 rzuty za 2 punkty, 1 PM zostanie na pó¼niej), Swen wyrzuca 6 i 5, jego b³yskawica uderza w herszta bandy a ta na ten widok ucieka.
No jak wyja¶nili¶my sobie jak rzuca siê czary czas przej¶æ do odpowiedzi na twoje pytanie.
Tak wiêc na pocz±tek nale¿y zapamiêtaæ, ¿e w zale¿no¶ci od jako¶ci kamienia , przechowuj± one inn± liczbê PM (w %).
Kamieñ najlepszej jako¶ci - 100%
Kamieñ dobrej jako¶ci - 75 %
Kamieñ zwyk³a jako¶ci - 50 %
Kamieñ kiepskiej jako¶ci (zazwyczaj s± stare i uszkodzone) - 25 %
Teraz wróæmy do Swena
Swen po wygranej walce dotar³ do miasta bardzo wyczerpany (PM = 0 = omdlenie).
Przez noc PM mu siê zregenerowa³y, rano Swen postanowi³ przenie¶ 60% swojej mocy do kamienia najlepszej jako¶ci (60% / 100 % = 2/3 = 2 PM ), Swen przeniós³ 2 punkty Magii, po czym znowu zosta³ z 1.
W zale¿no¶ci od ilo¶ci punktów magii i jako¶ci kamienia, mo¿na zmie¶ciæ w nim wiêcej magicznej mocy.
Punkty ten sposób za³adowane do kamienia (jednorazowo lub stopniowo, nawet po 1), mo¿na u¿yæ w ka¿dej chwili (nawet po rzucie na poziom mocy), by u¿ywaj±c ich móc dorzuciæ jeszcze jedn± ko¶ci± jej poziom (lub 2 , 3 czy 4)
Swen w swej podró¿y spotka³ bandê goblinów, tym razem by ich pokonaæ decyduje siê na rzucenie dwóch kuli ognia (poziom mocy 12 za jedn±). Najpierw pierwsza, Swen wyrzuca 4 i 7 (13), teraz druga , niestety Swenowi zosta³ jeden punkt magii, wtedy czerpie on moc z kamienia w ró¿d¿ce, u¿ywaj±c z³adowanych wcze¶niej punktów Magii. Swen wyrzuca na druga kulê ognia 15 (6 i 9), kolejny pocisk trafia, a Swenowi zosta³ jeszcze 1 punkt Magii wiêc nie traci on przytomno¶ci, a gobliny uciekaj± w po¶piechu po tym jak ogniste kule zabijaj± ich "Szefo". _________________ Dawno temu toczylem wojne z Kharneth'em, scigalem zdradzieckiego sluge Slaaneth'a a nawet wojowalem ze slugami pana rozkladu. Wszystko to dla Tchar'a, lecz ten mnie zdradzil i za zdrade swa zaplaci, jako ze moj nowy pan zdradzil mi sekret, sekret jak zabic boga. Opuszczony przez Chaos, sprzymierzylem sie z renegatem. Hail Malal. |
|
syed20
Do³±czy³: 21 Pa¼ 2014 Posty: 1
|
Wys³any: Wto Pa¼ 21, 2014 13:49 Temat postu: sultan |
|
|
Swen jest wêdrownym czarodziejem, walcz±c z bandytami Swen chce rzuciæ zaklêcie B³yskawica, wymaga ono 10 poziomu mocy, Swen ma 3 PM (punkty Magii), postanawia rzuciæ 2 ko¶æmi (2 rzuty za 2 punkty, 1 PM zostanie na pó¼niej), Swen wyrzuca 6 i 5, jego b³yskawica uderza w herszta bandy a ta na ten widok ucieka. _________________ sultan |
|
kobibrajant
Do³±czy³: 06 Lut 2017 Posty: 29
|
Wys³any: Czw Cze 15, 2017 12:49 Temat postu: |
|
|
Abdul jest czarodziejem przyby³ym z Krain Wschodnich, jego jedynym zaklêciem jest Wielka Eksplozja. Mo¿e u¿yæ jej tylko raz, poniewa¿ po aktywacji czaru Abdul ginie. Zasiêg eksplozji zale¿y od stopnia wytrenowania tej magii.
___________________________________________________________
Warto zajrzeæ na wycena spó³ek |
|