Esgaroth Mistrz Gry
Dołączył: 23 Paź 2009 Posty: 22162 Skąd: taki pomysł?! O_o
|
Wysłany: Czw Paź 29, 2009 22:13 Temat postu: Rasy |
|
|
Spis ras żyjących i zamieszkujących Stary Świat: (możliwość wyboru jednej z nich przy tworzeniu Karty Postaci)
Rasy do wyboru:
Ludzie
Najliczniejsza rasa, założyciele największego państwa - Imperium. Bardzo elastyczni, są słabsi w wytrzymałości od krasnoludów, mniej mądrzy od elfów, jednak cechują się zbalansowanymi cechami i umiejętnościami.
Początkowe wartości cech:
(10 dodatkowych punktów do rozdania między cechy WW, US, K, Odp, Zr, Int, SW, Ogd przy czym żadna cecha nie może mieć powyżej 35!)
WW: 30
US: 30
K: 30
Odp: 30
Zr: 30
Int: 30
SW: 30
Ogd: 30
Żyw: 12
S: 3
Wt: 3
Mag: 0 (jeśli nie uzdolniony magicznie) lub 1(jeśli uzdolniony magicznie, wtedy należy też wybrać jedną z tradycji magii: Światła, Zwierząt, Ognia, Śmierci, Niebios, Cienia, Życia lub Metalu) Uwaga! magii używać może tylko człowiek lub elf!!
PO: 0
PP: (wylosowane przez MG tuż po stworzonej Karcie Postaci)
Umiejętności:
(do wyboru. Oznaczenie [x][ ][ ] ma być rozumiane jako pierwszy na trzy dostępne stopnie "wtajemniczenia")- Hazard [x][ ][ ] lub Mocna głowa [x][ ][ ]
- Przekonywanie [x][ ][ ] lub Zastraszanie [x][ ][ ]
- Spostrzegawczość [x][ ][ ]
- Targowanie [x][ ][ ] lub Wycena [x]
- Przeszukiwanie [x][ ][ ]
- Wiedza (...) [x] (np. Wiedza imperium, jeśli zaczniesz grę na terenie imperium. Jeśli nie - posiądziesz wiedzę o krainie w której zacząłeś grę)
- Język staroświatowy [x]
- Sztuka przetrwania [x][ ][ ]
Umiejętności bojowe:
(wybór dwóch umiejętności na poziomie 1 (nie wyższym niż 1 poziom!)- Miecze [ ][ ][ ]
- Topory [ ][ ][ ]
- Obuchy [ ][ ][ ]
- Bronie drzewcowe [ ][ ][ ]
- Bronie miotane [ ][ ][ ]
- Bronie dystansowe [ ][ ][ ]
_____________________________
Elfy
Smukli mieszkańcy Starego Świata, poruszający się z wielką gracją. Mają zamiłowanie do łucznictwa, "obcowania" z naturą, zbieractwa i wszelkich zdolności magicznych. Widzą w ciemności. W Starym Świecie nie są zbyt szanowane przez rasę ludzi, czy krasnoludów (są uważane za wyniosłe i zarozumiałe). Z niziołkami raczej nie mają spięć.
Początkowe wartości cech:
(5 dodatkowych punktów do rozdania między cechy WW, US, K, Odp, Zr, Int, SW, Ogd.)
WW: 30
US: 30
K: 25
Odp: 30
Zr: 35
Int: 30
SW: 30
Ogd: 30
Żyw: 11
S: 2
Wt: 3
Mag: 0 (jeśli nie uzdolniony magicznie) lub 1 (jeśli uzdolniony magicznie, wtedy należy też wybrać jedną z tradycji magii: Światła, Zwierząt, Ognia, Śmierci, Niebios, Cienia, Życia lub Metalu) Uwaga! magii używać może tylko człowiek lub elf!!
PO: 0
PP: (wylosowane przez MG tuż po stworzonej Karcie Postaci)
Umiejętności:
(do wyboru. Oznaczenie [x][ ][ ] ma być rozumiane jako pierwszy na trzy dostępne stopnie "wtajemniczenia")- Sztuka przetrwania [x][x][ ]
- Przekonywanie [x][ ][ ] lub Zastraszanie [x][ ][ ]
- Spostrzegawczość [x][x][ ]
- Unik [x]
- Skradanie się [x][ ][ ]
- Przeszukiwanie [x][ ][ ]
- Język staroświatowy [x] + język eltharin (elficki) [x]
- Wiedza (...) [x] (np. Wiedza imperium, jeśli zaczniesz grę na terenie imperium. Jeśli nie - posiądziesz wiedzę o krainie w której zacząłeś grę)
- Opieka nad zwierzętami [x][ ][ ] lub Zbieractwo [x][ ][ ]
Umiejętności bojowe:
Wybór jednej umiejętności - Miecze [ ][ ][ ]
- Topory [ ][ ][ ]
- Obuchy [ ][ ][ ]
- Bronie drzewcowe [ ][ ][ ]
- Bronie miotane [ ][ ][ ]
- Bronie dystansowe [x][ ][ ]
_____________________________
Krasnoludy
Niskie, krzepkie i wytrzymałe. Oto ich opis. Brodaci, gburowaci, krzepcy. Śmieją się z własnych rubasznych dowcipów. Uwielbiają dobrze wypić, puścić jak najgłośniejszego bąka w karczmie i siłować się na ręce. Dobrze walczą, dobrzy z nich rzemieślnicy. Uwielbiają spędzać czas pod ziemią. Widzą w ciemności. Nienawidzą zielonoskórych. Bardzo lubią ludzi, często zawierają też więzi z niziołkami. Elfy traktują z góry.
Uwaga! Krasnoludy są na tyle krzepkie, że mogą nieść więcej obciążenia niż inne rasy! (Wartość typowego obciążenia maksymalnego liczy się mnożąc aktualną Krzepę przez 10. U krasnoludów, mnoży się Krzepę przez 20)
Początkowe wartości cech:
(Żadnych dodatkowych punktów do rozdania.)
WW: 35
US: 25
K: 35
Odp: 35
Zr: 25
Int: 30
SW: 35
Ogd: 25
Żyw: 13
S: 3
Wt: 3
Mag: 0 (nie mogą używać magii!)
PO: 0
PP: (wylosowane przez MG tuż po stworzonej Karcie Postaci)
Umiejętności:
(do wyboru. Oznaczenie [x][ ][ ] ma być rozumiane jako pierwszy na trzy dostępne stopnie "wtajemniczenia")- Hazard [x][x][ ] lub Mocna głowa [x][x][ ]
- Przekonywanie [x][ ][ ] lub Zastraszanie [x][ ][ ]
- Spostrzegawczość [x][ ][ ]
- Sztuka przetrwania [x][ ][ ]
- Targowanie się [x][ ][ ] lub Wycena [x][ ][ ]
- jedna z umiejętności związana z zawodem na poziomie 1. Do wyboru: Górnictwo, Hutnictwo, Snycerstwo, Produkcja narzędzi, Stolarstwo, Szkutnictwo, Kowalstwo, Płatnerstwo, Garbarstwo, Ludwisarstwo, Jubilerstwo, Ciesielstwo, Inżynieria, Mechanika, Rusznikarstwo.
- Język khazalid (krasnoludzki) [x] + język staroświatowy [x]
- Wiedza (...) [x] (np. Wiedza imperium, jeśli zaczniesz grę na terenie imperium. Jeśli nie - posiądziesz wiedzę o krainie w której zacząłeś grę)
Umiejętności bojowe:
Do wyboru Topory na poziomie [x][x][ ] lub Obuchy na poziomie [x][x][ ], lub dowolna z powyższych dwóch umiejętności na poziomie pierwszym + broń palna na poziomie pierwszym.- Miecze [ ][ ][ ]
- Topory [ ][ ][ ]
- Obuchy [ ][ ][ ]
- Broń palna [ ][ ][ ]
- Bronie drzewcowe [ ][ ][ ]
- Bronie miotane [ ][ ][ ]
- Bronie dystansowe [ ][ ][ ]
_____________________________
Niziołki
Lud mały, niezbyt liczny. Zwykle trzymają się domostw, zajmując się spokojnym trybem życia. Niektórzy odkrywają w sobie żyłkę handlu, lub chęć przygód. Bardzo zręczne i ciche. Doskonały materiał na rzezimieszki i leśne zasadzki... Uwielbiają strzelać z wszelakiego rodzaju proc i palić fajkowe ziele.
-> Istnieje spora szansa zaczęcia gry w Krainie Zgromadzenia!
Początkowe wartości cech:
(Żadnych dodatkowych punktów do rozdania.)
WW: 30
US: 35
K: 30
Odp: 25
Zr: 35
Int: 30
SW: 30
Ogd: 30
Żyw: 12
S: 3
Wt: 2
Mag: 0 (nie mogą używać magii!)
PO: 0
PP: (wylosowane przez MG tuż po stworzonej Karcie Postaci)
Umiejętności:
(do wyboru. Oznaczenie [x][ ][ ] ma być rozumiane jako pierwszy na trzy dostępne stopnie "wtajemniczenia")- Powożenie [x][ ][ ] lub Wioślarstwo [x][ ][ ]
- Plotkowanie [x][ ][ ] lub Wycena [x][ ][ ]
- Przekonywanie [x][x][ ] lub Zastraszanie [x][ ][ ]
- Targowanie [x][ ][ ] lub Opieka nad zwierzętami [x][ ][ ]
- Skradanie się [x][x][ ] lub jedna z umiejętności związana z zawodem na poziomie 1. Do wyboru: Gotowanie, Krawiectwo, Leśnictwo, Ogrodnictwo, Rybołówstwo, Uprawa ziemi, Zbieractwo.
- Spostrzegawczość [x][ ][ ]
- Język staroświatowy [x] + Język niziołków [x]
- Wiedza (...) [x] (np. Wiedza Imperium, jeśli zaczniesz grę na terenie imperium. Jeśli nie - posiądziesz wiedzę o krainie w której zacząłeś grę)
Umiejętności bojowe:- Miecze [ ][ ][ ]
- Topory [ ][ ][ ]
- Obuchy [ ][ ][ ]
- Bronie drzewcowe [ ][ ][ ]
- Bronie miotane [x][x][ ]
- Bronie dystansowe [ ][ ][ ]
_________________ !!! Pamiętaj o swoich Punktach Szczęścia (masz ich tyle do zużycia na jeden dzień, ile wynosi twoje PP). Pozwalają ci one powtórzyć nieudany test jeszcze raz !!! I pamiętaj o manewrach bojowych, które mogą ci nieraz uratować tyłek...
Aktualizuj swoją kartę postaci - to bardzo ważne!
Właśnie zacząłeś przygodę w jakiejś prowincji? Koniecznie zajrzyj TU.
"Paranoja do zdrowe podejście do świata, w którym kultyści i mutanci wydają się czaić za każdym rogiem."
----- Wieże Altdorfu |
|