Forum Warhammer PBF Strona Główna Warhammer PBF
Fabularna gra wyobraźni osadzona w realiach Starego Świata
 
RejestracjaRejestracja
POMOCPOMOC FAQFAQ SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 
Magiczne Kamienie Mocy

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Warhammer PBF Strona Główna -> Biblioteka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Baird



Dołączył: 24 Mar 2013
Posty: 34
Skąd: 3-miasto/IE

PostWysłany: Pon Kwi 22, 2013 08:17    Temat postu: Magiczne Kamienie Mocy Odpowiedz z cytatem

Otóż kamienie mają różne jakości, od słabej przez dobrą aż po najlepszą (tak jak broń), i podobnie jak w przypadku wykonania broni, im lepszy kamień tym ma lepsze właściwości.

Teraz co do właściwości, używam tych kamieni jak akumulatorów na magię, które można załadować, jak i w potrzebnym momencie rozładować.
Przypuśćmy że wartość Magii czarodzieja to 100 %, dla ucznia czarodzieja 100% to 1 PM dla Arcymaga jest nimi 10 PM. Teraz jak wiadomo w walce dane zaklęcie wymaga określonego poziomu mocy, a ten uzyskuje się poprzez wyrzucenie liczby oczek równej lub większej danego poziomu mocy na tylu kościach ile wynosi wartość naszej cechy magii (można mniej).

Dla przykładu:
Swen jest wędrownym czarodziejem, walcząc z bandytami Swen chce rzucić zaklęcie Błyskawica, wymaga ono 10 poziomu mocy, Swen ma 3 PM (punkty Magii), postanawia rzucić 2 kośćmi (2 rzuty za 2 punkty, 1 PM zostanie na później), Swen wyrzuca 6 i 5, jego błyskawica uderza w herszta bandy a ta na ten widok ucieka.

No jak wyjaśniliśmy sobie jak rzuca się czary czas przejść do odpowiedzi na twoje pytanie.

Tak więc na początek należy zapamiętać, że w zależności od jakości kamienia , przechowują one inną liczbę PM (w %).

Kamień najlepszej jakości - 100%
Kamień dobrej jakości - 75 %
Kamień zwykła jakości - 50 %
Kamień kiepskiej jakości (zazwyczaj są stare i uszkodzone) - 25 %

Teraz wróćmy do Swena

Swen po wygranej walce dotarł do miasta bardzo wyczerpany (PM = 0 = omdlenie).
Przez noc PM mu się zregenerowały, rano Swen postanowił przenieś 60% swojej mocy do kamienia najlepszej jakości (60% / 100 % = 2/3 = 2 PM ), Swen przeniósł 2 punkty Magii, po czym znowu został z 1.


W zależności od ilości punktów magii i jakości kamienia, można zmieścić w nim więcej magicznej mocy.

Punkty ten sposób załadowane do kamienia (jednorazowo lub stopniowo, nawet po 1), można użyć w każdej chwili (nawet po rzucie na poziom mocy), by używając ich móc dorzucić jeszcze jedną kością jej poziom (lub 2 , 3 czy 4)

Swen w swej podróży spotkał bandę goblinów, tym razem by ich pokonać decyduje się na rzucenie dwóch kuli ognia (poziom mocy 12 za jedną). Najpierw pierwsza, Swen wyrzuca 4 i 7 (13), teraz druga , niestety Swenowi został jeden punkt magii, wtedy czerpie on moc z kamienia w różdżce, używając zładowanych wcześniej punktów Magii. Swen wyrzuca na druga kulę ognia 15 (6 i 9), kolejny pocisk trafia, a Swenowi został jeszcze 1 punkt Magii więc nie traci on przytomności, a gobliny uciekają w pośpiechu po tym jak ogniste kule zabijają ich "Szefo".
_________________
Dawno temu toczylem wojne z Kharneth'em, scigalem zdradzieckiego sluge Slaaneth'a a nawet wojowalem ze slugami pana rozkladu. Wszystko to dla Tchar'a, lecz ten mnie zdradzil i za zdrade swa zaplaci, jako ze moj nowy pan zdradzil mi sekret, sekret jak zabic boga. Opuszczony przez Chaos, sprzymierzylem sie z renegatem. Hail Malal.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Nazwa Skype
Reklama






Wysłany: Pon Kwi 22, 2013 08:17    Temat postu:

Powrót do góry
syed20



Dołączył: 21 Paź 2014
Posty: 1

PostWysłany: Wto Paź 21, 2014 13:49    Temat postu: sultan Odpowiedz z cytatem

Swen jest wędrownym czarodziejem, walcząc z bandytami Swen chce rzucić zaklęcie Błyskawica, wymaga ono 10 poziomu mocy, Swen ma 3 PM (punkty Magii), postanawia rzucić 2 kośćmi (2 rzuty za 2 punkty, 1 PM zostanie na później), Swen wyrzuca 6 i 5, jego błyskawica uderza w herszta bandy a ta na ten widok ucieka.
_________________
sultan
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
kobibrajant



Dołączył: 06 Lut 2017
Posty: 28

PostWysłany: Czw Cze 15, 2017 12:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Abdul jest czarodziejem przybyłym z Krain Wschodnich, jego jedynym zaklęciem jest Wielka Eksplozja. Może użyć jej tylko raz, ponieważ po aktywacji czaru Abdul ginie. Zasięg eksplozji zależy od stopnia wytrenowania tej magii.


___________________________________________________________
Warto zajrzeć na wycena spółek
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Reklama






Wysłany: Czw Cze 15, 2017 12:49    Temat postu:

Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Warhammer PBF Strona Główna -> Biblioteka Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Warhammer PBF  

To forum działa w systemie phorum.pl
Masz pomysł na forum? Załóż forum za darmo!
Forum narusza regulamin? Powiadom nas o tym!
Powered by Active24, phpBB © phpBB Group
Charcoal Theme by Zarron Media