Baird
Dołączył: 24 Mar 2013 Posty: 34 Skąd: 3-miasto/IE
|
Wysłany: Pon Kwi 22, 2013 08:47 Temat postu: Zakazana Wiedza, Tom Pierwszy: Artefakty Ciemności |
|
|
Czaszka Dusz
Aby użyć czaszki mag musi najpierw zabić jakąś osobę posiadającą duszę, lub wyciągnąć ją z osoby konającej. Definicja duszy tyczy się jedynie bytów, myślących, więc czaszkę można ładować jedynie duchem ludzi, elfów, krasnali, orków oraz innych inteligentnych ras. Zwierzęta z definicji nie mają duszy, dlatego też zabicie nawet tuzina dzików, niedźwiedzi czy dwugłowych wiewiórek nic nam nie da.
Skoro wyjaśniliśmy sobie czym dana czaszka jest zasilana to przejdźmy do jej działania. Najpierw omówmy jej działanie na nekromancji, gdyż uważam ja za prostszą i mniej skomplikowaną.
Każda czaszka ma w teorii nieograniczoną ilość miejsca na dusze. Zadaniem nekromanty jest jedynie je zebrać. Dusza musi być zabrana do pół godziny po śmierci delikwenta, w przeciwnym razie udaje się do krainy Morra. Aby zebrać duszę, mag lub w tym przypadku nekromanta musi wykonać test SW za każdą duszę, którą chce pozyskać.
W zależności od tego jak "świeży jest cel MG może ustalić poziom trudności testu". Oto przykład.
Hans, nekromanta drugiego poziomu przybywa na pole bitwy z czaszką dusz, krąży wokół ciał poległych wraz z innymi hienami. Nagle zauważa jeszcze żywego żołnierza. Hans podchodzi do żołnierza i ustawia oczodoły czaszki na wprost oczu żołnierza. Żołnierz nie chcę umrzeć, jak każdy, więc Hans musi wykonać wymagający (-10) test SW.
Gdy zdobędzie się już duszę, można jej użyć do rzucania czarów, w przeciwieństwie do kamienie, które podnoszą poziom mocy, czaszka w rękach nekromanty pozwala mu przywołać większą liczbę upiorów niż to wynika z opisu czaru. Dla przykładu
Nasz nekromant, Hans, podąża traktem z pola bitwy do swej kryjówki w mieście, jednak podczas podróży zostaje zaatakowany przez bandę zwierzoludzi. W pierwszej chwili Hans zauważa że nie ma wokół niego żadnych ciał, więc postanawia użyć bardzo trudnego zaklęcia "Wskrzeszenie Nieumarłych". Czar pozwala stworzyć do 20 szkieletów, jednak Hans nie zamierza ryzykować, gdyż zwierzoludzi jest lekko ponad 20. Dlatego też używa Czaszki Dusz i do wyniku na efekt czaru, czyli 2k10, może teraz dodać dowolną liczbę dusz znajdujących się w czaszce, Hans postanawia dodać 5 dusz z czaszki. Następnie wykonywany jest rzut 16 (8+8) oraz 5 z czaszki, w sumie Hans wskrzesza aż 21 szkieletów.
Mimo, że każda czaszka ma nieograniczoną ilość miejsca, to jednak, każdej duszy można użyć tylko raz więc jeśli nekromanta nie będzie ich rozsądnie używał, szybko je utraci. Na szczęście w świecie warhammera na każdym kroku grozi ci jakieś niebezpieczeństwo wiec twój czarnoksiężnik nie powinien mieć deficytu dusz.
Wyjaśniłem już na czym polega zabieranie dusz i używanie ich, teraz jednak opowiem o bardziej złożonym sposobie używania tego zabójczego artefaktu.
Z czaszki dusz mogą korzystać nie tylko nekromanci ożywiający truchła, ale również demonolodzy.
Zarówno demonolog jak i nekromanta mogą kraść dusze wprost od żywych i w pełni zdrowych osób, aby to zrobić należy jedynie wykonać przeciwstawny test SW z osobą "okradaną". Wydaje mi się że tu nie potrzeba przykładu.
Podobnie jak nekromanci, również demonologowie mogą używać mocy dusz do przywoływania swych sługusów, w tym przypadku pomniejszych demonów, dodatkowo pożywka z dusz pozwala tym demonicznym bytom pozostawać dłużej w wymierzę śmiertelnych. Oto przykład.
Podczas pojedynku z grupą bohaterów, demoniczny czarodziej, Cain, postanowił przywołać sobie na pomoc grupkę demonów. Aby to zrobić używa czaru "Przyzwanie Pomniejszych Demonów", oryginalnie czar pozwala przyzwać grupę demonów w liczbie równej wartości magii Caina czyli w tym przypadku 2, Cain jednak wie że jest to za mało by pokonać wrogów i używa aż 3 dusz by przywołać dodatkowe 3 demony, oraz koleje 5 by przedłużyć ich czas w tym wymiarze z 1d10 minut na 1d10+5 minut.
Czaszka ma również jedną bardzo przydatną funkcje, pozwala leczyć się z ran używając zniewolonych dusz. Każda dusza pozwala uleczyć tylko 1 ranę, więc jedna dusza za każdy odzyskany punkt Żywotności.
Cain przegrał walkę z bohaterami i teraz, ciężko ranny, ucieka tajemnym tunelem. Postanawia użyć 13 nieszczęsnych dusz by się uleczyć. Gdy dusze zostają połknięte przez demonologa, jego ciało natychmiast odzyskuje sprawność.
Uwaga! Leczenie się duszami jest bardzo niebezpieczne i ściąga na głowę maga gniew pana śmierci, Morra. Za każde 10 punktów Żywotności wyleczone w ten sposób rzuć na tabeli poniżej
01-10 = Omen Śmierci | Za magiem zawsze krąży stado kruków, zdradzając jego lokalizacje
11-20 = Zakłócenia Mocy | Od czarodzieja bije silna moc Shyish, każdy mag w odległości 3km jest w stanie wykryć dokładne położenie Czarnoksiężnika
21-30 = Piętno Bluźniercy | Na prawej dłoni maga pojawia się piętno śmierci, otrzymuje -10 do testów Ogłady
31-45 = Oddech Morra | Mag odczuwa stałe zimno i nic nie jest w stanie go rozgrzać
46-60 = Wola Śmieci | Mag otrzymuje -10 SW do testów wskrzeszania oraz kradnięcia duszy
61-70 = Wampiryzm | Mag staje się wrażliwy na światło i może poruszać się jedynie w nocy
71-80 = Rigor Mortis | Ciało Maga sztywnieje, on sam otrzymuje -10 do Zręczności
81-90 = Jeden z Nich | Ciało czarodzieja zaczyna gnić, traci on 1k6 punktów Żywotności
91-00 = Gniew Morra | Mag traci natychmiastowo, na stałe 1k10 punktów Żywotności.
Czaszka dusz to kapryśne urzadzenie a jego więżniami mogą się okazać potężni wojownicy.
Po każdej utracie punktu Żywotności, czarodziej używający czaszki musi wykonać test SW. Nieudany test oznacza utrate 1k10 dusz z czaszki.
A oto i lista ras z których z wiadomych, lub mniej przyczyn nie da się czaszką duszy wyssać.
- Demony, Demoniczny Wierzchowiec, Furie
- Szkielety, Zombie, Ghule i inne ożywieńce
- Zwierzęta
- Bagienna Bestia oraz inne żywiołaki
- Driady, Enty, Drzewce
- Duch, Poltergeist, Zjawa oraz inne widma
- Smok, Smoczy ogr,
- Wampiry oraz podobne _________________ Dawno temu toczylem wojne z Kharneth'em, scigalem zdradzieckiego sluge Slaaneth'a a nawet wojowalem ze slugami pana rozkladu. Wszystko to dla Tchar'a, lecz ten mnie zdradzil i za zdrade swa zaplaci, jako ze moj nowy pan zdradzil mi sekret, sekret jak zabic boga. Opuszczony przez Chaos, sprzymierzylem sie z renegatem. Hail Malal. |
|